  • Subject: Re: lug-bg: wvdial-1.41 i Debian2.2 (sid) , dial-up bez terminal problem
  • From: peterg@xxxxxxxxxxxxx (Peter Georgiev)
  • Date: Wed, 21 Mar 2001 11:46:52 +0200

Àíãåë Âúëêîâ wrote:
> I az sym na mnenie 4e KDE2.1.1 niama ;)
> Mislia 4e pap/chap se pravi to4no ot pppd
> a ne ot programki kato wvdial/chat
> Vaobshte sys kakvo syobshtenie umira pppd?
> za razlika ot plain passwd auth, pri pap/chap triabva da podadesh
> oshte edna opcia na pppd "name" po tozi name toi namira
> vyv pap-secrets/chap-secrets to4no koia dvoika username/passwd
> da prati.
> Edinstwenoto koeto triabva da napravish za da sraboti cialoto neshto
> e da nakarash wvdial da ne 4aka "login:" , "password:"
> Za tova ne moga da ti podskaja nishto.Ne sam polzval nikoga wvdial.
> Sys chat prosto v chat scripta ( koito e poredica ot EXPECT,SEND dvoiki)
> ti triabva kraia na chat scripta da ti e v momenta v koito polu4ish
> "CONNECT"
> sled koeto pppd poema kontrola i si pravi pap/chap auth.
> Opitai se da startirash pppd s po visok debug level i vij to4ko kakvo
> pishe v log-a ( Zashto umira ). No tova ako si set-nal opciata name

Problema e tochno tuk. Eto niakoi izvadki ot man page na wvdial:

--quote--
wvdial is an intelligent PPP dialer, which means that it dials a modem and
starts PPP in order to connect to the Internet. It is something like the
chat(8) program, except that it uses heuristics to guess how to dial and log
into your server rather than forcing you to write a login script.

When wvdial starts, it first loads its configuration from /etc/wvdial.conf,
which contains basic information about the modem port, speed, and init
string, along with information about your Internet Service Provider (ISP),
such as the phone number, your username, and your password.

Then it initializes your modem and dials the server and waits for a
connection (a CONNECT string from the modem). It understands and responds to
typical connection problems (like BUSY and NO DIALTONE).

Any time after connecting, wvdial will start PPP if it sees a PPP sequence
from the server. Otherwise, it tries to convince the server to start PPP by
doing the following:

- responding to any login/password prompts it sees;
- interpreting «choose one of the following"-style menus;
-
eventually, sending the word «ppp» (a common terminal server command).

If all of this fails, wvdial just runs pppd(8) and hopes for the best.
--unquote--
***
--quote--
/etc/wvdial.conf
 Configuration file which contains modem, dialing, and login information.

/dev/ttyS*
 Serial port devices.

/etc/ppp/peers/wvdial
 Required for correct authentication in pppd version 2.3.0 or newer.

/etc/ppp/{pap,chap}-secrets
 Contains a list of usernames and passwords used by pppd for authentication.
 wvdial maintains this list automatically.
--unquote--

Obarni vnimanie i na sekciata Bugs v man page na wvdial. Ot tuk nanatuk
ostava da sborish pppd.

A mail-list of Linux Users Group - Bulgaria (bulgarian linuxers)
http://www.linux-bulgaria.org/ Hosted by Internet Group Ltd. - Stara Zagora

наши приятели

линукс за българи
http://linux-bg.org

FSA-BG
http://fsa-bg.org

OpenFest
http://openfest.org

FreeBSD BG
http://bg-freebsd.org

KDE-BG
http://kde.fsa-bg.org/

Gnome-BG
http://gnome.cult.bg/

проект OpenFMI
http://openfmi.net

NetField Forum
http://netField.ludost.net/forum/

Linux-Bulgaria.ORG

Mailing list messages are © Copyright their authors.