Re: lug-bg: Open Source w dyrvawnata administraciq

  • Subject: Re: lug-bg: Open Source w dyrvawnata administraciq
  • From: al_shopov@xxxxxx (Alexader Shopov)
  • Date: Tue, 08 May 2001 13:47:19 +0300

Angel wrote:
> Moje bi nai byrzia pyt e tozi na Uda - predatelstvoto.
> Osnovnata pri4ina poradi koiato nikoi ne se zamislia dali da si instalira
> Windows e 4e ne si plashta za nego.Istinata e 4e za obiknovenia potrebitel
> drugite predimstva na OpenSource produktite nikoga ne sa i niama da go
> interesuvat - pone ne v blizkite 5 godini.

Tova sega e lichno moe mnenie i ne ste dlazhni da se sobraziavate s
nego.
Tozi tip povedenie e osobenno opasno. Da si "pirat" oznachava da
narushish
licenzionnoto sporazumenie, v momenta naj-chestoto narushenie se okazva
tova da
si instalirash bez pozvolenie dadena programa.
Tradicionnite softuerni licenzni sporazumenia sa veche dostatachno
idiotski i
postaviat nepriemlivi uslovia - primerno da ne debagvash, da ne
deasemblirash
i t.n. Vapreki, che pone v USA sadat chesto othvarlia podobni
bezpochveni iziskvania
ne e savsem sigurno kakvo shte stane tuk v balgaria.
Predstavete si v licenznoto sporazumenie na edna programa da pishe che
mozhe da se puska samo na Windows, vie probvate i ustanoviavate che
mozhe da ia pusnete na
Linux ili FreeBSB + Wine.
I kakvo se okazva - vapreki che si platil, pak se okazvash pirat.
Niamam nishto naprotiv zaplashtaneto, no sam protiv vnasianeto na takiva
ogranichitelni iziskvania.
problemat e che v edin prekrasen moment i nie mozhe da badem obiaveni za
pirati.
Seshtate li se naposledak kakvi prostotii nagovoriha vishi predstaviteli
na Microsoft.
Osven tova, firma, koiato reshi che triabva da si precakva potrebitelite
i im prashta razni proverki triabva SAMA da si ponese razhodite za tova.
Vsichki tezi idiotstini kato softueren odit, vatreshni proverki,
slaganeto na licenznite sporazumenia na vidno miasto, vatreshna borba s
piratstvoto, lepenki za shtialo i neshtialo, softuerno aktivirane
predstavliavat opit tezi razhodi po borbata s t.n. piratstvo da badat
prehvarleni ot firmata proizvoditel na softuer varhu klientite (t.e.
vmesto da triabva da dokazhesh che niakoi e vinoven, toi triabva da
dokazhe che e nevinen).
Shtom niakoi smiata podobno povedenie za redno, toi triabva SAM da si
ponese posledstviata i razhodite.
Ne mislia che hora, koito nasarchavat spodelianeto na softuer, triabva
da pomagat na takmo obratnia proces.

> A kolkoto do documetaciata na bulgarski
> Ia da pitam. Niakoi da e vijdal documentacia na bulgarski ot M$ za produkti
>  na M$. Shtoto az ne sym.
Ima - az sam vizhdal ;-). S OEM Windows poluchqavash knizka na angliiski
(mislia 32 stranici). Zaglavieto e na balgarski.
Tova e dokumentaciata.
Taka ili inache, te vinagi mogat da se izmaknat kato slozhat ednna
manichka reklamna listovka (16 str. cherno-biala, vatreshnost na
gazobrasna hartia, korica - belichka, gore dolu karton).
Te tova e - taia igra, da izprosim sviastna dokumentacia na balgarski,
niama da stane, shte se izmaknat samo i samo da namaliat razhodite.
Tazi dokumentacia niama da im donese novi potrebiteli i pari tuk; za
kakvo da investirat  v tazi natoporchena ikonomicheski obstanovka.
Vizh - za antipiratski merki mozhe, shtoto kato podplashish horata, shte
pochnat da rasiat kinti.

al_shopov