RE: lug-bg: kernel module programming

  • Subject: RE: lug-bg: kernel module programming
  • From: boukov@xxxxxxxxxxx (Petko Boukov)
  • Date: Sat, 23 Jun 2001 03:21:42 -0700

 ('binary' encoding is not supported, stored as-is)
Kernel-yt ne biva da se razchita na nikakvi biblioteki, ponezhe pri
zarezhdaneto mu partition-yt s bibliotekite mozhe i da ne e mount-nat
vse oshte, a se nalaga da se pishat syobshteniq po ekrana. Zatova
syshtestvuva printk.

A shto se otnasq do scanf - tq trqbva da byde zabranena za upotreba i
izhvyrlena ot bibliotekata, kamo li da q ima v lernel-a. Kogato se
nauchish da chetesh chisla sys scanf, zapochvash da chetesh i
string-ove i stava 'Dobre doshli exploit-i', ponezhe vseki e v
systoqnie da ti prepylni bufercheto.

Naj-dobriqt variant spored men e chetene sys strtok, makar v samata
man stranica da pishe da se otbqgva. Edinstvenoto, za koeto trqbva da
vnimavash s neq e da j podavash kopie na string-a (ako shte ti trqbva
da prodylzhavash da go izpolzvash), ponezhe funkciqta ne polzva
sobstven bufer, a mazhe v tvoq.

Razbira se, strtok syshto go nqma v kernel-a, no pone e mnogo po-lesno
sam da si q napishesh ili da vzemesh source-a ot glibc i da go
vmyknesh v tvoq kod.

Pyrviqt pyt strtok shte ti otneme mnogo poveche vreme ot scanf, no
kato j sviknesh, shte se ubedish, che tq e dosta po gyvkava i udobna.

Petko

--== Sent via Deja.com ==--
http://www.deja.com/