Re: [Re: lug-bg: glibc 2.3 compilation issue]

  • Subject: Re: [Re: lug-bg: glibc 2.3 compilation issue]
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Sun, 6 Oct 2002 09:29:13 +0300

On 06 10 2002 03:17, sheib wrote:
> On Fri, 4 Oct 2002, George Danchev wrote:

ok, ne bqh dostaty4no precizen i po prezumkciq prieh 4e 4oveka stom se e
zasilil kym glibc 2.3, to iska ta testva New POSIX Thread Library features.
Mqj nqma mnogo smisyl da upgrade do glibc 2.3 ako ne iskash da testish
NPTL..., no vse pak 10x za remark-a (4e mnogo se bqh zasilil).

ta ako e bez NPTL to ne se poso4va --enable-add-ons=linuxthreads2 (ili ve4e v
release-a na 2.3 e smeneno na --enable-add-ons=nptl ?)

> george, tozi kernel<b>trap</b>.org :) ne tvyrdish che ti triabva 2.5
> kernel za glibc 2.3, nali? ili che mu triabva NPTL/TLS? tuk veche
> zamirsva na konspiracia :) v momenta i dvete sa tolkova tolkova "fresh
> with bugs" che ne bih gi proklamiral vyobshte (nai-malkoto in public).
> no dori i da uspeesh da podkarash nptl (0.2) s glibc, niama da mojesh
> direktno da se vyzpolzvash ot nego.

e ne sym imal predvid da pravq zagovor da se polzva latest/unstable
development stuff s bunch of fancy features. A kerneltrap.org stoto tam pyrvo
dokopah message-a ot Ulrich Drepper i Ingo Molnar (sigurno visi po 100 mesta
oste) otnostno NTPL glibc i kernel features. Ina4e mda, mozhe da se build
glibc 2.3 bez NPTL (t.e. s starata thread library) i togava nqma da ima
nuzhda ot new kernel headers (>=2.5.36), running 2.5.36 za da minat nqkoj
nezadylzhitelni tests, binutils s TLS i t.n. iziskvaniq za build i run
environment. No togava zasto ni e glibc 2.3 stom ne se polzva, bash "new
killer features" ot nego i syotvetniq nptl support v 2.5 kernel-a.

Drugoto qko nesto e "object prelinking" (namalqva start-up-a, stoto nqma
relocation on load time) -  i ponezhe sme na temata, taka i taka ne mi stana
qsno ima li takyv support v glibc 2.3 release i ako ne kyde sa patches ot
Jakub Jelinec ?

Poizmestih temata dosta (napred), no  object prelinking i NPTL bi trqbvalo da
zabyrzat user-space apps i pri zarezhdaneto i posle dokato run. (Ok, mozhe bi
e oste rano da se polzva povsemestno)

> all in all, latest binutils mu triabvat, nishto poveche.

maj si besno prav ! ako iska i NPTL, ste mu trebe binutils s TLS support.

>syglasih se s poslednia abzac :)

amo da uto4nq 4e tova sa nabludeniq po pribcip, a ne zaklu4enie ot konkretniq
vypros na pitastiq. A eto i oste edin primer za fast test na glibc bez
system-wide install:
http://linux-bulgaria.org/lug-bg-list/archive/2002/Jan/0059.html

--
Greets, fr33zb1
[catching up with Sid (the boy next door who destroyed toys :-)]