Re: [Re: lug-bg: glibc 2.3 compilation issue]

  • Subject: Re: [Re: lug-bg: glibc 2.3 compilation issue]
  • From: sheib@xxxxxxxxxxxxxxxxx (sheib)
  • Date: Sun, 6 Oct 2002 16:37:33 +0300 (EEST)

On Sun, 6 Oct 2002, George Danchev wrote:

> ok, ne bqh dostaty4no precizen i po prezumkciq prieh 4e 4oveka stom se e
> zasilil kym glibc 2.3, to iska ta testva New POSIX Thread Library features.
> Mqj nqma mnogo smisyl da upgrade do glibc 2.3 ako ne iskash da testish
> NPTL..., no vse pak 10x za remark-a (4e mnogo se bqh zasilil).

abe ima smisyl. brancha glibc 2.2.x se okaza nai bugavia ot 2.x.

> ta ako e bez NPTL to ne se poso4va --enable-add-ons=linuxthreads2 (ili ve4e v
> release-a na 2.3 e smeneno na --enable-add-ons=nptl ?)

'--enable-add-ons' vzema kakvoto mu dadesh; ako gi krystish
glibc-x.x/{linuxthreads2,linuxthreads2_db} taka shte gi vzeme, inache
sa nptl/_db.

> [...]
> dokopah message-a ot Ulrich Drepper i Ingo Molnar (sigurno visi po 100 mesta
> oste) otnostno NTPL glibc i kernel features. Ina4e mda, mozhe da se build
> glibc 2.3 bez NPTL (t.e. s starata thread library) i togava nqma da ima
> nuzhda ot new kernel headers (>=2.5.36), running 2.5.36 za da minat nqkoj
> nezadylzhitelni tests, binutils s TLS i t.n. iziskvaniq za build i run
> environment. No togava zasto ni e glibc 2.3 stom ne se polzva, bash "new
> killer features" ot nego i syotvetniq nptl support v 2.5 kernel-a.

verno e che 2.3 e silno orientiran kym kerneli 2.5 (2.6/3.0) i novia
threading e designvan za optimalen performance s tiah, no ima oshte
mnogo neshta da se dopraviat. Drepper syvsem pravilno kazva, che e rano
za gr8 excitement. mai vze i da zaprilichva na  pursuing the unattainable
:) vednaga sled announce-a se spomena za VM split 1:4 i upto 800K threads.
pak v tozi kontekst, linux vse poveche zaprilichva na unix - signal
handling-a sega e poveche posix interfaced.

> Drugoto qko nesto e "object prelinking" (namalqva start-up-a, stoto nqma
> relocation on load time) -  i ponezhe sme na temata, taka i taka ne mi stana
> qsno ima li takyv support v glibc 2.3 release i ako ne kyde sa patches ot
> Jakub Jelinec ?

patcha na Jakub Jelinek (mislia che na people.redhat.com go imashe) e
mergenat! no.. :) ti triabvat binutils s thread-local storage (TLS) za da
mojesh da go polzvash.

ega vidiah che niakoi funkcii (predimno socket) se deklarirat
malko po-razlichno. localite sa nared. za drugo ne se seshtam.

cheers,

/s