  • Subject: Re: lug-bg: SENDAMIL F1
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Sun, 8 Dec 2002 10:16:24 +0200

On 08 12 2002 02:02, Peter An. Zyumbilev wrote:
> Netso mnog zdravo opleskah nestata sas sendmail-a
> Machih se da slagam majordomo i ecartis.
> i efekta e che sega sendmail vika v loga:
> ##################
> daemon MTA: problem creating SMTP socket
> NOQUEUE: SYSERR(root): opendaemonsocket: daemon MTA: server SMTP socket
> wedged:
> exiting
> #####################
> Znachi po vreme na instalaciata na majordomo:
> sam pravil "make wrapper"
> uj varmah sendmial.cf v staroto sastoianie ama....
> po princip polzvam xinetd no tam niama i duma za smtp..
> [...]

Ehhhh..... tova e primer kogato se pravi nesto i ne se znae kakvo se pravi...
i pravi na slqpo vypreki 4e q ima svobodata i code-a e otvoren za da se
ustanovi sys sigurnost (v zavisimost ot umeniqta na user-a) kakvo se pravi.
Nakratko pak si obozal obstanovkata s lame i random dejstviq prisysti za
potrebiteli ot closed code (dark code) world-a.  Zasto, sled kato tova e
napylno prozra4en proces i mozhe da se kontrolira ot potrebitelq, nali tova e
i celta na otvorenoto code ... (Ama misli gi tiq raboti ovreme !  newcomers
hint hint ;-)

Ne uto4nqvash kak e instaliran sendmail-a ( ot kakvo)
Ne uto4nqvash kak si instaliral majordomo i ecartis (tova ne go znam kakvo e)

Predpolagam sendmail e installed pri instalirane na OS-a, ot syotvetniq distro
package. Sled tova ot upstream sources instalirash mojordomo, kato vyobste ne
si pomislil da podadesh nqkakvi options na configure, da razgledash
syzdadenite Makefile's za tova kakvo pravqt syotvetnite target's (naj-malko
install target-a, ne e nuzhno da si fakir s programata make za da 4etesh
tova) ... Izklu4itelno losho i lame povedenie e kogato users direktno
izpylnqvat bez da se zamislqt i dori kato root: configure, make, make install
(ponezhe tova e po4ti kato standard) ... ami pri pyrvite 2 mozhe da ima
backdore code ili elemantarno code koeto da pravi nesto gadno ot vida rm -rf
/root/ ..... ili druga boza ... dori za tretoto (make install) mozhe da ne se
nalozhi da imash root privilegii v zavisimost kyde instalirash... ama nikoj
ne se sesta i edin --prefix da set-ne pone ... Pomisli i kak ste go
premahnesh tova deto instalirah ako vposledstvie se nalozhi.....
Instaliraneto ot upstream sources ne e za vseki, vypreki 4e na pryv pogled
izglezhda super lesno i elemantarno.... ili pone e za tezi kojto mislqt i
iskat da znaqt kakvo ste stane i go kontrolirat ...

A pomisli sega pri tova polozhenie sled kato naj-veroqtno si skapal
instaliraniq sendmail s lame instalaciqta na majordomo kak da ne se polu4avat
podobni random bozi i problemi s proizvolna posoka i slozhnost ... Tova 4e
sendmail-a ne mozhe da si otvori socket mozhe da e v rezultat ot mnogo nesta
(koj znae oste kakvo e obozeno system-wide)... Ne vqrvam da nqmash svobodni
file descriptors za da ne mozhe da si otvori socket, a i kakto se vidi v
log-a ima problem s opashkata (kyde queue-vash ? za4eznalo li e nesto tam,
nqkoq dir ?)
Naj-veroqtno i inetd si s4upil ... vizh: pidof inetd
v /etc/inetd.conf trqbva da imash red s: smtp i kakvo i kak da vika inetd-to v
tozi slu4aj ... Tova e v slu4aj ako MTA-to se vika ot inetd, a ne kle4i kato
daemon na fona, togava ne se nuzhdae ot inetd, stoto to samo si slusha za
zaqwki i si gi obsluzhva... Ako ne mozhesh da popravish inetd preinstaliraj i
nego. (vizh xinetd, dori ima i drugi raznovidnosti na super demona inetd)

Naj-elemantarnoto e da back-nesh nastrojkite na sendmail-a, sled koeto da go
premahnesh na cqlo i instalirash pak (ot syotvetniq preconfigured distro
package). Sled tova vizh dali ima mojordomo kato takyv distro package, i ako
ne to go instaliraj ot upstream sources, kato go configurish po kulturno taka
4e da ne 4upi sendmail-a (za koeto toj nqma nikakva vina).

Tova sa super elemantarni raboti kojto se u4at pri zapoznavaneto s GNU/Linux i
drugite otvoreni OS'es. Kak da ti pomogne i google sled kato ne si go pital
pravilno sigurno ... T.e. operiraj mislejki, a ne slu4ajno i kvo dojde i ne e
nuzhno da si expert, prosto trqbva da se otyrsish ot dejstviqta na slqpo
kojto poznavash i sa ti losho nasledstvo ot closed (dark) OS world-a ...
Bozhe kolko myka ima po tozi svqt, ej ;-)

Tova sa random bozi koito sa sledstvie ot nemislene, a ne ot neznanie ... I
ponezhe s otvorenniq code imash vyzmozhnostta da se pravish kakvoto si iskash
( i smisleno i bezsmisleno) tezi koito ne mislqt pravqt bozi. Neznam dali me
razbra kakvo ti obqsnqvam.

Sled kato po4istish bozata( koqto si napravil s neseriozni dejstviq), i ima
po-seriozni nesta za configurirane, daj po-konkretna i smislena info i dano
nqkoj da help...

--
Greets, fr33zb1
[catching up with Sid (the boy next door who destroyed toys :-)]

  • Относно:

наши приятели

линукс за българи
http://linux-bg.org