  • Subject: RE: lug-bg: SENDAMIL F1
  • From: bivol@xxxxxxxxx (Peter An. Zyumbilev)
  • Date: Mon, 9 Dec 2002 19:40:26 +0200

Zdravei,
parvo iskam da ti blagodarai MNOGO za otdelenoto vreme za napisvane na tova
pismo
zabavih se malko s otgovora no ideiat beshe da ti varan sastoto po obem
pismo ..

> [...]
> se pravi...
> i pravi na slqpo vypreki 4e q ima svobodata i code-a e otvoren za da se
> ustanovi sys sigurnost (v zavisimost ot umeniqta na user-a) kakvo
> se pravi.
> Nakratko pak si obozal obstanovkata s lame i random dejstviq prisysti za
> potrebiteli ot closed code (dark code) world-a.  Zasto, sled kato tova e
> napylno prozra4en proces i mozhe da se kontrolira ot potrebitelq,
> nali tova e
> i celta na otvorenoto code ... (Ama misli gi tiq raboti ovreme !

Izcheto INSTALL file-a i izplanih vsiaka stapka. Vseki den nauchavme po
nesto novo ne moga da znam vsichko..kakv e problema da sledvam OFICIALNITE
instrukcii ?
nali za tova e napisano

> Ne uto4nqvash kak e instaliran sendmail-a ( ot kakvo)

Instalirano e RPM pri parvonachalni setup na RH 7.2

> Ne uto4nqvash kak si instaliral majordomo i ecartis (tova ne go
> znam kakvo e)

majordomo  ot sources ecartis ot RPM
ecartis e nesto kato majordomo probvah da vidi arazlichni nesta ...
V tazi vrazka niakoi iamli idei za lesen za konfigurirane...
Az moje bi podkarah majordomo no zardi sendmail ne vidiah 100% sas sigurnos
a posle napravih rollback na promenite
> Predpolagam sendmail e installed pri instalirane na OS-a, ot
> syotvetniq distro
> package.

da , taka napravih

> Sled tova ot upstream sources instalirash mojordomo,
> kato vyobste ne
> si pomislil da podadesh nqkakvi options na configure, da razgledash
> syzdadenite Makefile's za tova kakvo pravqt syotvetnite target's
> (naj-malko
> install target-a, ne e nuzhno da si fakir s programata make za da 4etesh
> tova) ... Izklu4itelno losho i lame povedenie e kogato users direktno
> izpylnqvat bez da se zamislqt i dori kato root: configure, make,
> make install
> (ponezhe tova e po4ti kato standard)

ne sma pravil taka peroda deto ne chetiah readme go otminah :):):)

 ... ami pri pyrvite 2 mozhe da ima
> [...]
> /root/ ..... ili druga boza ... dori za tretoto (make install)
> mozhe da ne se
> nalozhi da imash root privilegii v zavisimost kyde instalirash...
> ama nikoj
> ne se sesta i edin --prefix da set-ne pone ... Pomisli i kak ste go
> premahnesh tova deto instalirah ako vposledstvie se nalozhi.....
> Instaliraneto ot upstream sources ne e za vseki, vypreki 4e na
> pryv pogled
> izglezhda super lesno i elemantarno.... ili pone e za tezi kojto mislqt i
> iskat da znaqt kakvo ste stane i go kontrolirat ...

prosto sledvah instrukciite, editnah makefile,sazdadoh potrebitel,i vsichko
stana kkato te go biah opisali..
IZOBSTO ne sam dejstval mashuinalno..

> [...]
> instaliraniq sendmail s lame instalaciqta na majordomo kak da ne
> se polu4avat
> podobni random bozi i problemi s proizvolna posoka i slozhnost
> ... Tova 4e
> sendmail-a ne mozhe da si otvori socket mozhe da e v rezultat ot
> mnogo nesta
> (koj znae oste kakvo e obozeno system-wide)... Ne vqrvam da
> nqmash svobodni
> file descriptors za da ne mozhe da si otvori socket, a i kakto se vidi v
> log-a ima problem s opashkata (kyde queue-vash ? za4eznalo li e

Znachi izobsto toia demo go niamam innet.d a imam xinetd
tam i duma niam za smtp(dori v toia mistiriozne konfiguracione file na
inet.d deto se poiavi niam nisto za smtp

> Naj-veroqtno i inetd si s4upil ... vizh: pidof inetd

niama inetd ot google takova prepolozhenie imaha za tova..i az katovidiaih
poiavilia se inetd.conf si pomislih che e stanalo nesto...

> [...]
> preinstaliraj i
> nego. (vizh xinetd, dori ima i drugi raznovidnosti na super demona inetd)
>

> Naj-elemantarnoto e da back-nesh nastrojkite na sendmail-a, sled
> koeto da go
> premahnesh na cqlo i instalirash pak (ot syotvetniq preconfigured distro
> package). Sled tova vizh dali ima mojordomo kato takyv distro
> package, i ako
> ne to go instaliraj ot upstream sources, kato go configurish po
> kulturno taka
> 4e da ne 4upi sendmail-a (za koeto toj nqma nikakva vina).

Tuk si prav za backup. az si misleh che vse mohga spokoino da si dobavia
osteedin file za aliases i posle s m4...

> Tova sa super elemantarni raboti kojto se u4at pri zapoznavaneto
> s GNU/Linux i
> drugite otvoreni OS'es. Kak da ti pomogne i google sled kato ne
> si go pital
> pravilno sigurno ... T.e. operiraj mislejki, a ne slu4ajno i kvo
> dojde i ne e
> nuzhno da si expert, prosto trqbva da se otyrsish ot dejstviqta na slqpo
> kojto poznavash i sa ti losho nasledstvo ot closed (dark) OS world-a ...
> Bozhe kolko myka ima po tozi svqt, ej ;-)

mak zardi kalpava dokumentacia moj bi.....
na MS tuhlite sa zle am bez tiah oste po zle..

> Tova sa random bozi koito sa sledstvie ot nemislene, a ne ot
> neznanie ... I
> ponezhe s otvorenniq code imash vyzmozhnostta da se pravish
> kakvoto si iskash
> ( i smisleno i bezsmisleno) tezi koito ne mislqt pravqt bozi.
> Neznam dali me
> razbra kakvo ti obqsnqvam.

razbrah te..mersi.
am pak povariam viangi sam mili che e dostachno da sledvahs intsrukciite.

> Sled kato po4istish bozata( koqto si napravil s neseriozni
> dejstviq), i ima
> po-seriozni nesta za configurirane, daj po-konkretna i smislena
> info i dano
> nqkoj da help...

znachi sendmaila se opravi mnof mistireiozno...
biah restartiral i ne se opravi(raboti za sekundi i pada)..
Posle napravin
rpm -e ecartis
mahnah ot konfiguraciat dopalnitelnia file za aliases
i hardcoded zadodh v sendmail.cf mu ukazah da raboti na port 25(vapreki che
po  podrazbirane tribvashe da si raboti taka ;))
na sutrinta restart i tragna...stiah da padna ot uchudvane

Poglednato generalno si ABSOLUTNO prav....
vaprosa e: kakvo losho biah napravil che sledvah instrukciite za
instalacia..nali za tova sa napisani. koda li da vzem ada chovarkam vmesto
tova....

Tia dni ste se pozanimai s :
http://popbsmtp.sourceforge.net/
no predi tova ste si naprav backup na sendmail konfiguraciata..za da si spia
spokoino :)
Pozdravi,
BIVOL

наши приятели