  • Subject: Re: distros (was: lug-bg: ATA Promise RAID nevoli.)
  • From: teodor@xxxxxxxxxxxxx (Teodor Georgiev)
  • Date: Wed, 11 Dec 2002 17:42:20 +0200

----- Original Message -----
From: "Georgi Chorbadzhiyski" <gf@xxxxxxxxxxx>
To: <lug-bg@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
Sent: Wednesday, December 11, 2002 3:22 PM

> Dosta vremeotnemashto, kato se ima vpredvid che developer instalacia ima
> nad 800 paketa instalirani.

> huh?

e kakvo "huh"? Predstavi si che imash chovek nasreshta deto ne razbira mnogo
ot Linux. S kickstart stava idealno.

> i pak huh? Triabva da razchitam da mi dadat paketi za moita distribucia,
> za da pusna neshto? Tyzhno.

ne. ideata na paketite e vsichko da e organizirano. T.e. idva nov admin na
mashinata, pishe rpm -qa | less i gleda kakvo e instalirano.
A kato se instalira ot source - vseki mazhe omazva, posle kakvo e bilo nikoi
ne znae.
Ima li gd, nqma li... a kakva versia, a kyde se namira?

Prosto paketite oznachavat red.

> Subektivno. Az moga da tvardia sashtoto za slackware. Chuval sam sashtoto
> i za debian :)

debian dylzhi silata si imenno na .deb/apt i na strukturata si koqto e
podobna na redhat ( specialno direktoriata /etc).
primer:  service postfix restart.

a ne da tyrsish s ps -aux koi e procesa, pa posle da go pishesh (A mozhe i
da SBYRKASH kato go pishesh), da hup'vash i t.n.

> E i? Nai-komersialniat == nai-svestniat? Ne mislia taka. Poznavam hora
> koito sa puskali oracle pod slackware (e sled tova vidiaha svetlinata
> i minaha na postgres no tova e otdelen flamewar :))
>
> Sporyt koi distribucia e "nai-dobra" e napylno idiotski. Varshi ti
> rabota redhat - chudesno. Varshi ti rabota debian - chudesno. Ima
> edna prikazka - nai-dobrata distribucia e tazi koito izpolzvat tvoite
> priateli.

za men i Suse e dobro, i Debian, i Mandrake. tova e. zatova i ne iskah da
podhvashtam spora za Redhat.
Ima i momenti kogato resheniata se vzimat ot drugi lica. Tova ne e kato
malkite BG ISP, kato vseki admin
idva i obryshta vsichko s glavata nadolu stavaiki totalen shef (da, i
adminyt e 1).
Resheno e predi vreme, che shte se raboti s XXX i se sledva tozi pyt.

наши приятели

линукс за българи
http://linux-bg.org

FSA-BG