Re: distros (was: lug-bg: ATA Promise RAID nevoli.)

  • Subject: Re: distros (was: lug-bg: ATA Promise RAID nevoli.)
  • From: danchev@xxxxxxxxx (George Danchev)
  • Date: Wed, 11 Dec 2002 19:18:41 +0200

Pyrvo pozhelavam uspeh pri podkarvaneto na tozi ataraid s koito i da e
driver...(kazah kakvoto moga i pove4e ne mislq 4e moga da go komentiram).
Zasto me rybi ili bode kogato load-vam binary only module kym linux/bsd
kernel e vypros na precenka, ostavat edni takiva symneniq razbirash li i tova
4e vsi4ko izglezhda 4e raboti izvetno vreme e hoodhodimo, no ne i dostaty4no
uslovie... precenil sym (e ne az de, t.e. ne sym go otkril az ;-) 4e takyv
binary module v 4astnost nqkoj device drivers da re4em mozhe da ima losho
napisan code kojto da povliqe losho ili fatalno na VM subsystem ili na
proizvolno izbrana druga kernel subsystem, t.e. nestata sa otnositelni -- ima
dependencies i conflicts, za tova trbqva da se igrae po vyzmozhnost s otkriti
karti (hi4 ne me kefi igrata na slqpo), no tova syvsem ne zna4i 4e si
browse-vam kernel code-to vsqka ve4er predi lqgane (e kogato imam vreme i for
fun, no ne zna4i 4e razbiram kakvo prowse-vam ;-), dostaty4no e 4e milioni
hora pravqt tova i komentarite im sa publi4ni -- t.e. pri problem se reve i
se opravq ovreme ... Tova ne e problem na kernel-a stoto module-to stava 4ast
ot nego i taka polu4avame 4asti4no otvoren code ili pokvaren/taint, i
syotvetnite posledstviq razbira se ...

MOLQ DA NQMA FLAMES na tema DISTROS ;-)

> e kakvo "huh"? Predstavi si che imash chovek nasreshta deto ne razbira
> mnogo ot Linux. S kickstart stava idealno.

pokojno ima FAI v debian, ot tam i za Solaris ;-)

ne ... no tova e plus kojto ne mozhesh da otre4esh pri nali4ieto na ~7000
packages v systemata, koqto ezhednevno promenqsh -- mahash napylno,
instalirash novi, upgrade/downgrade-vash napylno ili 4asti4no , mixes ,
alabala ... prez tova vreme te4e i proces na obu4enie koito siguren sym
golqma 4ast ot users propuskat ;-) i vsi4ko e pod kontrol ... rutinna zada4a
... (binary & source packages) ... sled kato iskash i upstream sources mozhe
da vodish vojna v /usr/local/ s kakvoto se setish ... nesto pove4e  dori
mozhe da izvyrtish nestata taka 4e da vpregnesh smart packaging system da
vyrshi nqkakva rabota i v tozi slu4aj -- auto-apt e skromen primer ...

> ne. ideata na paketite e vsichko da e organizirano. T.e. idva nov admin na
> mashinata, pishe rpm -qa | less i gleda kakvo e instalirano.
> A kato se instalira ot source - vseki mazhe omazva, posle kakvo e bilo
> nikoi ne znae.
> Ima li gd, nqma li... a kakva versia, a kyde se namira?
>
> Prosto paketite oznachavat red.

;-) ... ami kato zapoznal se s Linux ot distribuciqta na Slackware (4.x maj
beshe) v skromna inet zala v dobrich (tova beshe 1998 maj, i togava horata
imaha edin-dva linux-a na potrebitelskite machini za po-specialni clienti
zaedno s winz-a ), i na systoto mqsto vidqh i debian i na men ne mi napravi
vpe4atlenie nqkakva razlika mezhdu slack i debian... vposledstvie stoplih, 4e
v slackware nqma nisto osobeno, t.e. 4isto specifi4noto za slackware se u4i
za den dva tri sedmica ... sled tova razbrah 4e debian e mnogo mostna
nadstrojka na slackware ... (debian e po4nat ot slackware users poradi 2
pri4ini  - zad debian ne stoj kompaniq, a volunteer organisation, ne 4e na
slackware mu li4i ili pre4i tova de, t.e. na slackware naj-mnogo ne mu li4i
tova, vtoro debian e distributed-made -- stoti4ci special podbrani
maintainers, a ne one-man-made distro kato slackware ;-) ... Vinagi ste sym
blagodaren na slackware 4e me zapozna s linux, no pyk tova ne zna4i 4e ste
stick s negoviq beden podhod forever (btw gf ima edna utilka dosta dobra, no
tq ne reshava vyprosi kojto sa ot kompetenciqta na slackware packaging style
i koito lipsvat tam... bih smenil i debian, no za sega ne moga da vidq
smarter packaging style ot predlaganiq tam takyv (mozhe i da sym slqp de;-)
... mislq 4e poznavam skromno i freebsd ports & packages, no usestam 4e i tam
se vla4i kamara izlishen i ostarql  bagazh kojto ne mozhe lesno da byde
prenapraven taka 4e da se pokriqt insane i unsafe dypki v disagn-a, problema
ne e v coda na ports skeletons, problema v e disagn-a ... ima utils kato
portupgrade/portinstall/fixportdb i t.n. koito zakyprvat donqkyde podobni
dupki, no zada4ata im e dosta tezhka da fix-ovat po -tozi na4in po kojto im e
vyzlozheno da go pravqt ...  t.e. mozhe i da ne se stiga do tam 4e posle da
se fix-ovat po tezhki nesta...

> debian dylzhi silata si imenno na .deb/apt i na strukturata si koqto e
> podobna na redhat ( specialno direktoriata /etc).

vsusnost pyrvo e .deb/dpkg/frontends, sled tova RH pravqt svoq analog
.rpm/RPM/frontends... nqma losho razbira se ... /etc e naj-malkata grizha ...
a koqto i da e distro imajki apt/dpkg i t.n. (kato programi te sa prenosimi
razbira se) tova ne zna4i 4e tam safely mozhe da se polzva i instalira binary
packages napravo ot debian mirrors, vizh source packages mozhe da se vzimat
...zastoto distroto trqbva da sledva debian packaging style ina4e sledva
boza... Neznam dali go obqsnih dobre ... momenta e tynyk gore dolu i trudno
se shvasta... V posledno vreme rh, mdk gonqt mnogo dobre debian packaging s
otdeleni/otdelni ot programata rpm frontends .. mozhe bi ima da se fix-va
strukturata na archiva im ...

> a ne da tyrsish s ps -aux koi e procesa, pa posle da go pishesh (A mozhe i
> da SBYRKASH kato go pishesh), da hup'vash i t.n.

> kazvat

ako e binary-only mersi sym (ili pone samo s commercial support + debeli
argumenti 4e kym momenta nqma otvoren tolkowa dobyr analog) ... vsystnost
Oracle instalira svoite binaries bash kydeto im ne e rabota i mozhe da
break-ne nqkoi nestica, ama tova e druga tema ;-)

yglasen ;-) Ako nqkoj ima nesto da kazva neka pishe doc, ako ima zhelanie ...
az naprimer: http://elemag.virtualave.net/files/debian/usefulness.html
dori mi se obadiha people koito iskat da fix-nat filologi4eski i stilisti4no
nqkoj nesta, da vkulturat dokumenta 4e sega e mnogo rough draft, mozhe bi ste
dobavqt i oste nesta i/ili ste korigirat nqkoj moi i da publikuvat na dobre
izvesten bg linux site ... (estestveno 4e im otovorih polozhitelno) ... Moga
da napisha i za slackware, ama to kato ideq e edna malka 4astica ot tova
koeto sym napisal za debian ...

> za men i Suse e dobro, i Debian, i Mandrake. tova e. zatova i ne iskah da
> podhvashtam spora za Redhat.
> Ima i momenti kogato resheniata se vzimat ot drugi lica. Tova ne e kato
> malkite BG ISP, kato vseki admin
> idva i obryshta vsichko s glavata nadolu stavaiki totalen shef (da, i
> adminyt e 1).
> Resheno e predi vreme, che shte se raboti s XXX i se sledva tozi pyt.

ima "Managers" i Managers ... tezi s kavi4kite obiknoveno otivat u levo sled
kato razberat shefovete im sto za stoka sa ;-)

Molq ako nqkoj ste me flame-i na private ... a az sym free ako resha 4e nqma
smisyl da mu otgovorq ;-)

--
Greets, fr33zb1
[catching up with Sid (the boy next door who destroyed toys :-)]