lug-bg: sendmail/qmail patch [forward outgoing mail]

  • Subject: lug-bg: sendmail/qmail patch [forward outgoing mail]
  • From: sheib <sheib@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 17 Sep 2003 21:23:54 +0300 (EEST)

drasti list.
chudeh se dali da otgovoria na tazi glupost, no porasna threada
dostatychno.

> Prizovavam nikoi ot horata, koito znaiat kak stava tova da ne davat
> obiasnenia i detaili.
> Prichinata e, che tova mozhe da se izpolzva za podlushvane na
> korespondenciata na potrebitelia i e v narushenie na tainata na
> korespondenciata.
>
>   Vesselin

kolev, sega veche se izloji losho. haide stiga si igral na DOBRIAT
sysadmin i pomisli trezvo. OUTBOUND mailovete *triabva* da se nabludavat
za vicious content i da se filtrirat po niakakvi pravila - spam, virusi,
zaplahi, stringove kato 'al qaeda attack at hhmm', 'bomb attack', 'hacknah
digsys' i kakvoto oshte se setiat kolegite ti admini. ne znam kak tochno
gi vijdash neshtata, no ako si bil v usa shte si naiasno che tova *e*
everyday praktika.

> Togava rabotodateliat ti da te nauchi kak stava tova, a ne chlen na tozi
> forum. Tozi forum vse pak si postavia za edna os svoite celi svobodata.
> I ne mozhe da e shkola za cenzori, agenti, podslushvachi i vsiakakva
> druga izmet.

kakyv rabotodadel, kakvi 5lv be pich? :)))
ne me karai da se smeia tolkova..:)) sega veche obidi i 1/2-ta kadyrni
sysadmini deto chetat lista. chudno kak pretendirash che otbirash neshto
ot sendmail, a za libmilter ne si chul daje? ia razgledai iz sources na
sendmail malko. hint: milter filtrira izlizashtite mailove i e edin ot
poleznite feature-i na SM.

syvsem na miasto i iasno kaza danchev - koito ne mu haresva "confidential"
korespondenciata mu da se chete, da si kopa pgp-to, makar che 4096 bit rsa
e dosta mai.

> Mozhe syvsem lesno da se dokazhe, che filtriraneto na maila ili
> cheteneto mu ot strana na maloumnite i zhalki syshtestva angazhirani sys
> celta, ne nosi nikakva polza za koiato i da e firma.

...mojesh da izkarash (ne malko) pari ot glupostta si

> 1) Mitove, legendi i zabludi za ikonomicheskia shpionazh
> Da se misli, che niakoi shte predava firmeni taini po elektronnata
> poshta v iaven vid, v koito te biha bili procheteni e kreshtiashta
> proiava na lipsa na misyl. Horata misleshti takiva neshta se naricha
> ogranicheni.

ot tuk nadolu pismoto na kolev niama smisyl da se chete. chist obrazec na
chovek, koito veche znae che greshi, no prodyljava da ubejdava drugite che
e prav.

--

sledva impvizirano howto 'kak da napravia outbound mail logging via
sendmail & friends'. ako na niakoi pseudo-moralist mu e pisnalo veche, da

ideiata e da se recompile sendmail s hacka na ARX (za priglednost;))

v sendmail-8.12.10/sendmail/conf.c

predi #ifdef EXAMPLE_CODE

+#include "../logall.c"

v logall.c e dobre LOGALLHEADER da se redefinira na neshto ne tolkova
bieshto na ochi (dafault e "X-Logged" hdr;)

standarten compile i install sled koeto. v sendmail.mc se dobavia

LOCAL_CONFIG
D{LogAll}/var/mail/maildata

kydeto 'maildata' e (v) regulariaren mailbox format.

m4 < sendmail.mc > sendmail.cf

i restart na MTA-to. tolkova.

ref.

libmilter - http://www.sendmail.org/m4/adding_mailfilters