Re: lug-bg: podkarvane na lan karta i DHCP klient

  • Subject: Re: lug-bg: podkarvane na lan karta i DHCP klient
  • From: "Alexander P. Panov" <a_panov@xxxxxxx>
  • Date: Thu, 25 Sep 2003 13:39:56 +0300

Ivaylo Toshev wrote:

>ifconfig -a , Показва всички разпознати карти от ядрото.
>ifconfig - показва само настроените карти, т.е. с адреси и т.н.
>
>На ?, 2003-09-25 в 10:13, Peter Georgiev записа:

това по долу ми го дава cat proc :
PCI devices found:
 Bus  0, device  31, function  4:
   USB Controller: Intel Unknown device (rev 5).
     Vendor id=8086. Device id=2444.
Medium devsel. Fast back-to-back capable. IRQ 7. Master Capable. No bursts.
     I/O at 0xd400.
 Bus  0, device  31, function  3:
   Unknown class: Intel Unknown device (rev 5).
     Vendor id=8086. Device id=2443.
     Medium devsel.  Fast back-to-back capable.
     I/O at 0x5000.
 Bus  0, device  31, function  2:
   USB Controller: Intel Unknown device (rev 5).
     Vendor id=8086. Device id=2442.
Medium devsel. Fast back-to-back capable. IRQ 11. Master Capable. No bursts.
     I/O at 0xd000.
 Bus  0, device  31, function  1:
   IDE interface: Intel Unknown device (rev 5).
     Vendor id=8086. Device id=244b.
Medium devsel. Fast back-to-back capable. Master Capable. No bursts.
     I/O at 0xf000.
 Bus  0, device  31, function  0:
   ISA bridge: Intel Unknown device (rev 5).
     Vendor id=8086. Device id=2440.
Medium devsel. Fast back-to-back capable. Master Capable. No bursts.
 Bus  2, device   3, function  0:
   Ethernet controller: 3Com Unknown device (rev 48).
     Vendor id=10b7. Device id=9055.
Medium devsel. IRQ 11. Master Capable. Latency=32. Min Gnt=10.Max Lat=10.
     I/O at 0xc400.
     Non-prefetchable 32 bit memory at 0xdf000000.
 Bus  2, device   2, function  0:
   Multimedia audio controller: Unknown vendor Unknown device (rev 16).
     Vendor id=13f6. Device id=111.
Medium devsel. IRQ 5. Master Capable. Latency=32. Min Gnt=2.Max Lat=24.
     I/O at 0xc000.
 Bus  0, device  30, function  0:
   PCI bridge: Intel Unknown device (rev 5).
     Vendor id=8086. Device id=244e.
Fast devsel. Fast back-to-back capable. Master Capable. No bursts. Min Gnt=6.
     Non-prefetchable 32 bit memory at 0x20020200.
     Non-prefetchable 32 bit memory at 0x2280c0c0.
     Non-prefetchable 32 bit memory at 0xdff0de00.
     Non-prefetchable 32 bit memory at 0xfff0.
 Bus  1, device   0, function  0:
   VGA compatible controller: Unknown vendor Unknown device (rev 163).
     Vendor id=10de. Device id=172.
Medium devsel. Fast back-to-back capable. IRQ 10. Master Capable. Latency=32. Min Gnt=5.Max Lat=1.
     Non-prefetchable 32 bit memory at 0xdc000000.
     Prefetchable 32 bit memory at 0xd4000000.
     Prefetchable 32 bit memory at 0xd8000000.
 Bus  0, device   1, function  0:
   PCI bridge: Intel Unknown device (rev 4).
     Vendor id=8086. Device id=1131.
     Fast devsel.  Master Capable.  Latency=32.  Min Gnt=12.
     Non-prefetchable 32 bit memory at 0x20010100.
     Non-prefetchable 32 bit memory at 0xa2a000f0.
     Non-prefetchable 32 bit memory at 0xddf0dc00.
     Non-prefetchable 32 bit memory at 0xdbf0d400.
 Bus  0, device   0, function  0:
   Host bridge: Intel Unknown device (rev 4).
     Vendor id=8086. Device id=1130.
     Fast devsel.  Fast back-to-back capable.  Master Capable.  No bursts.
     Prefetchable 32 bit memory at 0xd0000000.

Това по долу пък е от някакъв cat :
Linux version 2.0.30 (root@monkey) (gcc version 2.7.2) #1 Mon Apr 28 18:43:24 1997

Дистрибуцията е Monkey Linux която вече е спряна от развитие. Тя е на 5 дискети и е за лаптоп, а и вижда само 64Меги памет при 256. В тия 5 дискети има fvwm95 - работещ. Най вероятно ще трябва да сменя дистрото защото вътре никаде не пише на коя дистрибуция е построено. За да подкарам Monkey Linux ще ми е нужно да накарам кърнела да вижда мрежовата и звуковата карта - после ще се боря и с видеото, след това да сложа DHCP, да подкарам видеото в сносен режим - сега е 320х300, да пусна звука C-Media, да подкарам мишката в Х(вече оправих мишката-Logitech да работи в терминал).... Прекалено много труд е (за мен)... Подобни малки дистрибуции са MicroLinux PlatLinux но те са над 50 Меги, първата дист е с XFCE а втората е с KDE, а ISO-тата им са по 350Меги. Понеже не съм advanced user или сус админ и не мога много бързо да работя с Линукс и за най-обикновенна команда точа по 500К man та да видя какво прави след това рестартирам в Линукс. Иначе звучи привлекателно 15Меги дистро с Х после си слагаш каквото ти трябва... Звучи все едно че съм в рая.

От това което съм paste-нал се вижда че ядрото не ебе да вижда 3C905B-TX и C-Media 8738. За звука не съм преритал, още повече че самата фирма казва как се подкарват картите и под Линукс, оставям въпроса за най-накрая. Ако успея да пусна интернет на Линукса ще е по-добре защото има Lynx и после ще се боря с Х-а.
Картата  е на PCI  слот 3C905B-TX

Това са ми процесите от root  без да съм пускал нищо
 PID TTY STAT  TIME COMMAND
   1  ?  S     0:02 init
   2  ?  SW    0:00 (kflushd)
   3  ?  SW<   0:00 (kswapd)
   8  ?  S     0:00 /sbin/update
   9  ?  S     0:00 /sbin/kerneld
  57  ?  S     0:00 /usr/sbin/syslogd
  59  ?  S     0:00 /usr/sbin/klogd
  61  ?  S     0:00 /usr/sbin/inetd
  71  ?  S     0:00 /usr/bin/gpm -t bare
  72   1 S     0:00 -tcsh
  73   2 S     0:00 /sbin/agetty 38400 tty2 linux
  74   3 S     0:00 /sbin/agetty 38400 tty3 linux
  75   4 S     0:00 /sbin/agetty 38400 tty4 linux
  76   5 S     0:00 /sbin/agetty 38400 tty5 linux
  77   6 S     0:00 /sbin/agetty 38400 tty6 linux
  92   1 R     0:00 ps
root ползва tcsh, gpm e за мишката в конзолата, a /sbin/update е за self up-date от една директория.

"ifconfig  -a" ми дава само "lo" с адрес 127.0.0.1

"insmod" ми дава опциите с които се ползва!!! Нищо друго не пише, може ли да няма заредени модули?

То е ясно че на ядрото ще трябва да му каже всичко това, което аз искам.

Благодаря Ви