Re: lug-bg: 2 карти 3C980B-TX

  • Subject: Re: lug-bg: 2 карти 3C980B-TX
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 7 Nov 2003 19:46:49 +0200

On Tuesday 04 November 2003 15:46, Иво Тачев wrote:
> На 04 11 2003 14:50, Peio Popov написахте:

Естествено, че може, но е според зависи от две неща:
* хардуерно платката трябва да го позволява (май вече не се срещат платки с
хардуерно/производствено фиксирани irq)
* драйвера за това устройство трябва да го позволява (новите драйвери са
интелигентни и дори поемат параметрите за irq,iomem и так далие като boot
options)

> За съжаление - софтуерно не. Единственото е играчка със слотовете и
> задаването на прекъсвания от BIOS Setup. ОС не може да се справи с тази
> задача. Възможно е обаче мрежовата платка да заработи и със засечено
> прекъсване, но другото устройство да не работи нормално.

За радост това не е вярно ;-) Нещо повече някои хардуерни системи въобще нямат
грам BIOS code (ембеднати ide-pci системи и някои други non-x86 извръщения)
при което се разчита на OS-а да сетне устройствата, а не да извлича наготово
тези параметри от BIOS-а (BIOS data check successful както казва Linux на
x86, за тая работа с извличането си има и протокол де, не е баш хаос ;-) ...
Разместването на платките по слотовете също е грозно, макар и решение
понякога, а и x86 не е чак толко зле, че това да е единственото решение и
ОС-ите вървящи отгоре  да не могат да го пресетнат. Имайки предвид горните
две условия, конктрено за Linux kernel може да погледнеш в конфигурацията на
сорса: General Setup | PCI access mode (BIOS, Direct, Any). Освен това
конктретни  boot options за дадено устройство и  драйвер -> /usr/src/linux/
Documentation/kernel-parameters.txt търси IRQ, иначе kernel sources &
tests ;-)

> С най-новите чипсети проблемът с прекъсванията изглежда решен.

съмнявам се някога да бъде решен за x86 архитектурата, а и и без това й се
вижда началото на края ;-) При Sparc и PPC например проблема е решен
интелигентно, но не съм се задълбавал в детайли де... (та да не се
проверяваме, че ще се хванем;-)

--
pub  4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <keyserver.bu.edu>
1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB