Re: lug-bg: 2 карти 3C980B-TX

  • Subject: Re: lug-bg: 2 карти 3C980B-TX
  • From: Иво Тачев <ivo_linux@xxxxxxx>
  • Date: Fri, 7 Nov 2003 22:49:56 +0200

На 07 11 2003 19:46, George Danchev написахте:
> Нещо повече някои хардуерни системи въобще
> нямат грам BIOS code (ембеднати ide-pci системи и някои други non-x86
> извръщения) при което се разчита на OS-а да сетне устройствата, а не да
> извлича наготово тези параметри от BIOS-а (BIOS data check successful както
> казва Linux на x86, за тая работа с извличането си има и протокол де, не е
> баш хаос ;-)

Е, за мене другите архитектури са друга губерния - изобщо не ги познавам, а и
не ми се занимава (засега...) - не виждам смисъл, докато не ми се наложи.
Убеден съм, че много ограничения на x86 там ги няма. Е, не е случайно, че за
хубавото се плаща повече.

> съмнявам се някога да бъде решен за x86 архитектурата, а и и без това й се
> вижда началото на края ;-) При Sparc и PPC например проблема е решен
> интелигентно, но не съм се задълбавал в детайли де... (та да не се
> проверяваме, че ще се хванем;-)

Няма спор, след време нещата ще изглеждат съвсем различно, надявам се много
по-добре, наистина вероятно няма да има x86. Решенията на проблемите, в края
на краищата, са винаги временни - появяват се нови проблеми и съответно нови
решения. А ние сигурно пак ще чакаме новите неща да поевтинеят, за да ги
пипнем. Да сме живи и здрави да видим...
Е, тук става въпрос за x86, и то сега, ако не и за реализация от близкото
минало. Действителността е сурова - често ръчкането на платки по наличните
PCI (PCI32) слотове е единственият начин за подкарване на всичко, което с
наличните парици сме сбрали накуп и искаме да ни върши работа. Често и
дъното, и чаркалаците са най-евтиното възможно за нашите стремежи (в случая с
конкретната платка това явно не е така, но тя сама нищо не може да свърши).
Зависи от всичко, което участва в играта. Става въпрос за реализации, а не за
теория - не за стандарти, а за отклонения от тях. Поне опитът ми показва, че
една всеизвестна ОС (която не поддържа кой-знае какви железа различни от x86)
се опитва да кара влака с прекъсванията и резултатите от това са плачевни...
Та всички в случая могат да са прави в разсъжденията си, но общото е: без поне
малко борба и упоритост не може да се подкара всичко на тоя свят.
Предполагам, че колегата Пеев вече е решил проблема си - все всички си знаем,
че "няма начин да няма начин".

--
Иво Тачев
"ЕСКОРТ" СД - компютърен сервиз