Re: lug-bg: GNUPG - Molba za prochit na beta-versiata na documentaciata

  • Subject: Re: lug-bg: GNUPG - Molba za prochit na beta-versiata na documentaciata
  • From: vlk@xxxxxxxxxxxxxxxxx (Vesselin Kolev)
  • Date: Wed, 11 Dec 2002 12:13:16 +0200

T.e. vsichko mezhdu tezi redove, vkliuchitelno i te, se postavia v tekstovi
redaktor i se zapazva kato ASCII file. NE pipai file-a. T.e. sled kato go
postavish vyv tekstovia redaktor ne pipai nishto po teksta, a samo go
zapazi... Naprimer, dai mu imeto test.asc. Sled tova v tekushtata directoria,
kydeto si postavil file-a test.asc, izpylni v comanden red slednoto:

gpg --verify test.asc

Shte poluchish syobshtenie ot roda:

gpg: Good signature from "Vesselin Kolev <vlk@xxxxxxxxxxx>"
gpg:                 aka "Vesselin Kolev <vlk@xxxxxxxxxxxxxxxxx>"
gpg: WARNING: This key is not certified with a trusted signature!
gpg:          There is no indication that the signature belongs to the owner.
Primary key fingerprint: 3275 7C1F B232 E348 9C38  D7BE FB8F 2564 F5DA 6BE3

"Good signature " oznachava, che podpisvaneto e naistina napraveno
s moia kliuch. Tozi "WARNING" ti kazva, che ti ne si podpisal moia kliuch
i sledovatelno, toi ne e potvyrden ot teb, che e naistina moi!

- -------------------------------------------------

Sega shte raztylkuvam kakvo znachi cialoto tova blokche ot informacia,
koeto se namira v kraia na moia e-mail:

Redyt

hte byde publikuvan elektronnia podpis na moia e-mail. Kak e napraven toi!?
Programata GNUPG e izchislila sumta za proverka chrez algorityma SHA1. Tova
se poznava po tova, che sled reda

Kodiranata suma za proverka s moia secreten kliuch izglezhda taka (kakto
i ti ia vizhdash v moia e-mail):

 iD8DBQE99gtT+48lZPXaa+MRAkcKAJ95ToCQ6rjRL2St29W8S9mY3L3H0gCgrcfQ
 URZI5j4xOkEjm1DaHkFfNOQ=
 =3Co9

Sled kato ti zapazish cialoto mi pismo vyv file i podadesh faila na programata
GNUPG, tia shte decodira sumta za proverka na pismoto, koito az sym napravil i
shte napravi tova s moia publichen kliuch, koito ti si izteglil. Ako ti ne si
izteglil moia publichen kliuch, ti niama da mozhesh da dekodirash sumata
za kontrol, koiato az sym izptatil i niama da mozhesh da ia proverish.

Sled kato GNUPG dekodira izpratenata ot men i kidirana s moia secreten
kliuch suma za proverka, tia shte ia sravni s tazi, koiato tia sama shte
napravi i ako dvete symi syvpadat.. znachi pismoto e identificirano
polozhitelno. Ako li ne.. znachi pismoto ili ne idva ot men, ili s nego se
e sluchilo neshto po pytia.

V zakliuchenie shte kazha, che ne e nuzhno da izpolzvash sha1sum :))
za da namerish kontrolnata suma na moia mail:)) A i posle shte ti e nuzhen
tool, koito da dekodira kodiranata ot men suma za proverka, i da ti ia
podade v iaven vid za da mozhesh da ia sravnish s napravenata ot teb.

Vsichko tova go pravi GNUP i az ti opsah kak stava tova:))

  Pozdravi
    Vesselin Kolev