Re: lug-bg: ATA Promise RAID nevoli.

  • Subject: Re: lug-bg: ATA Promise RAID nevoli.
  • From: teodor@xxxxxxxxxxxxx (Teodor Georgiev)
  • Date: Wed, 11 Dec 2002 12:13:29 +0200

----- Original Message -----
From: "Anton Tinchev" <atl@xxxxxxxxxxx>
To: <lug-bg@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
Sent: Wednesday, December 11, 2002 12:06 PM

> 1. Problema s tia promisi che povecheto ne sa vhashtnost 100% HW ata raid,
ami niakoi sa 100% soft ata raid, drugi sas HW acceleracia. Promise se
opitaha >da dadat nekvi partial source driveri t.e. interfeisnata chast
open, a drugata, deto pravi raid smetkite - ugly binari only. Savet -
razkarai gi tia controleri, ako sa na >dunoto prosto gi izkluchi, bi
triavalo da imash dostatachno normalni ata dupki.

Az tova i napravih v nachaloto, ama ima samo edin IDE kontroler. Kato se
zakachi diska kym nego i RAID-a "izchezva". Ama da gubia oshte
1 40GB disk nikak ne mi se iska.
A managerite osobeno sa ludi po RAID. Te samo obqsnqvat na shefa kolko
nenadezhden e hardware, kak shte stane edin sriv i ako nqma RAID shte
sa izgubeni vsichki danni.

> 2. Niama znachenie dali e stable ili ne, ako niakav hardware iska binary
only driveri - izhvarliash go. Az lichno izhvarliam daze i tozi, na koito
driverite ne sa >mergnati v mainstream kernela. Ne zabraviai che narushavash
licenza s tezi moduli. Tova che kernel sazdatelite (niakoi ot tiah) sa
reshili da ne se zaiazdat v >momenta s takiva neshta, ne oznachava che ne go
narushavash.

Osven da se opitam da vdigna edin skandal na Promise i Intel i da gi
zaplasha s masovo opluvane po forumite, drugo ne moga da napravq.
Tuk dosta dobre se prilaga pogovorkata: "Za e*an g*z  lek niama" :)))
Makar che Intel dadoha source na driverite za Gigabit etherneta na 2.4.18-3
(v 18-8 veche ima poddryzhka), tova s RAID'a e naistina drazneshto.

> 3. Kato se kara izvan BG (Amsterdam...) znachi tozi server e dosta vazen i
spokoino mogat da mu se slozat scsi discove.

to ne e BG, ama anyways. A i e izbrano IDE po drugi prichini (nqkoi hora ot
ekipa ne obichat SCSI).

> 4. Natiskali te menigerite. Te consultirali li sa se s teb kakav hardware
da zemat. Ako ne sa - da chakat, a mozesh i spokoino da im kazesh che ne
stava, ako za tozi hardware niama gpl driveri. Vreme im e veche da se
nauchat che ne razbirat poveche ot adminite.

da, pitaha me na kakva OS shte vyrvqt serverite. Kazah - Redhat 8.0. Te
zwynnali vyv firmata prodavach i pitali, ottam im kazali:
"Stiga be, egasi vyprosa, che to imenno na Redhat 8.0 nai-dobre vyrvi". Sega
kato mu zwynnahme na tozi kreten i toi se razvika:
"Basi... mi kvo iskate. Tozi Linux, nikoi ne pishe za nego... Vseki nabliaga
i hvyrlq pari da se pishat draiveri za Windows. Linux nikoga ne e poddyrzhal
novite neshta".
Estestveno che vsichki mu se izsmqha, reshi se che nqma smisyl da se
zanimava chovek s idioti i prodylzhi borbata sys serverite.
Btw, ot uchilishte sym uchil, che analnata lubov ne e metod za zachevane.
Sega obache se ubezhdavam v obratnoto, vizirajki vsichki sales managers.

> 5. Ako chetesh do tuka - probvai 2.4.19-ac5 - v nego ima pone pravilno
razpoznavane na tozi model (20277) i moze bi shte tragne nestabilno kato
native IDE. >Niamash dostatachno vreme za stabilni testove.

lozhih 2.4.20 - syshtata istoria.
Vchera downgrade'nah na 7.3 - razpozna se RAID'a s fastrack draivera daden
ot Intel'skoto CD. S malko borba trygnaha i Gigabit ethernet kontrolerite.
Estestveno - zarezhda se kato SCSI.
Dneska tormozia mashinata s performamnce testove. Pisah do toq do onq,
otgovori nqma.
Znam samo che poveche Intel server nqma da pipna. Tehnite bozi vinagi sa
imali problemi s RAID-ovete, a nai-veche s Linux syvmestimostta.
DELL i IBM predlagat kyde-kyde po-dobra Linux poddryzhka.
Zastavam pod lozunga: "I shall not buy any Linux unsupported hardware!!!"

> 6. Ako niakoi prodalzava da chete - EDINSTVENIE IZPOLZVAEMI NESHTA (I to
dosta dobri i nadezni) sa UltraTrak Seriata

Mylex, Mylex, Mylex, Mylex, Mylex.

> Are stiga sam pisal, che pochnah da se iadosvam (i na menigery, i na firmi
s binary only driveri za hardware)