Re: lug-bg: ATA Promise RAID nevoli.

  • Subject: Re: lug-bg: ATA Promise RAID nevoli.
  • From: atl@xxxxxxxxxxx (Anton Tinchev)
  • Date: Wed, 11 Dec 2002 11:06:14 +0100

1. Problema s tia promisi che povecheto ne sa vhashtnost 100% HW ata raid, ami niakoi sa 100% soft ata raid, drugi sas HW acceleracia. Promise se opitaha da dadat nekvi partial source driveri t.e. interfeisnata chast open, a drugata, deto pravi raid smetkite - ugly binari only. Savet - razkarai gi tia controleri, ako sa na dunoto prosto gi izkluchi, bi triavalo da imash dostatachno normalni ata dupki.

2. Niama znachenie dali e stable ili ne, ako niakav hardware iska binary only driveri - izhvarliash go. Az lichno izhvarliam daze i tozi, na koito driverite ne sa mergnati v mainstream kernela. Ne zabraviai che narushavash licenza s tezi moduli. Tova che kernel sazdatelite (niakoi ot tiah) sa reshili da ne se zaiazdat v momenta s takiva neshta, ne oznachava che ne go narushavash.

3. Kato se kara izvan BG (Amsterdam...) znachi tozi server e dosta vazen i spokoino mogat da mu se slozat scsi discove.

4. Natiskali te menigerite. Te consultirali li sa se s teb kakav hardware da zemat. Ako ne sa - da chakat, a mozesh i spokoino da im kazesh che ne stava, ako za tozi hardware niama gpl driveri. Vreme im e veche da se nauchat che ne razbirat poveche ot adminite.

5. Ako chetesh do tuka - probvai 2.4.19-ac5 - v nego ima pone pravilno razpoznavane na tozi model (20277) i moze bi shte tragne nestabilno kato native IDE. Niamash dostatachno vreme za stabilni testove.

6. Ako niakoi prodalzava da chete - EDINSTVENIE IZPOLZVAEMI NESHTA (I to dosta dobri i nadezni) sa UltraTrak Seriata

Are stiga sam pisal, che pochnah da se iadosvam (i na menigery, i na firmi s binary only driveri za hardware)