Re: ftp vs. http servers [was Re: lug-bg: Slackware 9.1]

  • Subject: Re: ftp vs. http servers [was Re: lug-bg: Slackware 9.1]
  • From: George Danchev <danchev@xxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 29 Sep 2003 20:45:44 +0300

On Monday 29 September 2003 15:42, Васил Колев wrote:
> Ами... Честно казано, основно съм си играл с много заявки към малки
> файлове, но в който и да е случай, apache си е бавен на много паралелни
> заявки, може той да води хората до такъв извод... Има разбира се и
> другия момент - много хора ползват 'download manager'-и, който правят по
> 10 връзки за един файл (нещо, което за FTP не се прави, странно защо), и
> така товарят много повече, въпреки че като гледам , при тебе не е такъв
> случая:)

за кой апах иде реч тука: apache 1.3.x или някой от build вариантите  на 2.x:
2.x prefork (тоя е ясен като 1.x) или worker или perchild или threadpool, щото
последните два трябва да са по-бързи и то доста що се касае до парелелни
процеси, незнам доколко са thread/smp safe и доколко са stable вече е друга
тема ;-)

> [...]
> заявка,един отговор и т.н.), и ми се вижда странно да е по-бавен. Като
> намеря време, ще потърся HTTP сървър, който да може да работи спокойно с
> големи файлове (щях да препоръчам thttpd, но то има голям проблем на
> 32битови машини, защото използва mmap, и не му стига адресното
> пространство),и ще пробвам... Моите наблюдения м/у другото показват, че
> при 3000 паралелни заявки, и при около 600-700 заявки в секунда,
> машината стои с load 1 , ако е с thttpd (около 40mbps),и ще ми е
> интересно да направя такъв тест, само че с големи файлове, и много

така, явно трябва да включиме и rsync в спора. Вярно ли е, че при много заявки
хапва яко cpu time ... иначе е бърз и надежден като протокол и демон чувам.

> На нд, 2003-09-28 в 20:31, Nickola Kolev записа:

е apache 1.3.x май е най-тежък от всички ftp daemons за които мога да се сетя.
това с умирането на машината на какъв kernel се случва. щото колкото и да е
нахален апаха за ресурси не мисля, че OOM killer-а ще му прости ... най-много
да запълни process table-a с нови и нови форкове, ама и това не ми се вярва
да мине лесно, щото kernel-a си пази запас (както и от ram) за да може да
реагира активно на такива волни или неволни атаки... остава да хаби cpu
time ... но това не убива машината. Това горното се отнася за ядра които не
рестриктират заемането на ресурсите за даден интерал от време.
Някой да има опит с /etc/security/limits.conf и на кои kernel versions точно.
Щото това е по-въпроса ограничаването на ползването на ресурси ... за grsec
вече знаем, че може да стегнеш потребителите така, че да не могат да
работят...

мда vsftpd носи много... някой нещо лошо да каже за sftp-server, освен, че не
може standalone ?

между другото си мисля, че щом мерите производителността на демоните за големи
и малки files, то няма как да не отчитате и върху какви filesystems се
намират тези малки и/или големи files ...  reiserfs бие при малките, xfs при
големите files (дори и само за четене)... Освен това директориййната
йерархия, т.е. дълбочината също има значение, по-плитко по-бързо.

--
pub  4096R/0E4BD0AB 2003-03-18 <keyserver.bu.edu>
1AE7 7C66 0A26 5BFF DF22 5D55 1C57 0C89 0E4B D0AB